De Behandeling

Voor een behandeling dient u een afspraak te maken. Dit kan telefonisch gebeuren maar u mag natuurlijk ook bij ons langs komen om persoonlijk de afspraak te maken. U kunt de openingstijden op de homepage van deze site vinden

Bij de aanmelding mag u uw voorkeur voor een bepaalde behandelaar aangeven en de tijden die u het best uitkomen. Uw klacht kan aanleiding geven voor een behandeling door een andere therapeut als in eerste instantie door u aangegeven. Dit i.v.m. de verschillende specialismen van de therapeuten. In dat geval zal dit met u worden besproken. De behandeling kan plaatsvinden op verwijzing van de huisarts of specialist, maar sinds 2007 mag u ook uzelf verwijzen voor fysiotherapie. Bij deze zogenoemde directe toegankelijkheid zal de fysiotherapeut eerst beoordelen of uw keuze juist is voordat de behandeling gestart kan worden (screening). De uitkomst daarvan kan zijn dat u geadviseerd wordt eerst bij de huisarts langs te gaan.

Elke behandelserie start met een vraaggesprek (anamnese) en een onderzoek. Daarna wordt het behandelplan met u besproken. Indien er een indicatie voor is, kan de behandeling ook bij u thuis worden gegeven, in het Zorgcentrum of een andere instelling waar u verblijft.

Wij bieden verschillende vormen van behandelingen

Hoe bent u verzekerd?
Wij adviseren u dringend om voorafgaand aan de behandeling u zelf op de hoogte te stellen van de voorwaarden van uw ziektekostenverzekering. Wat wordt er door uw verzekering vergoed en wat moet u eventueel zelf betalen? Dit voorkomt teleurstellingen achteraf. Informatie over de vergoeding voor fysiotherapie kunt u elders op deze site vinden.

Wij hebben met alle ziektekostenverzekeraars een overeenkomst en leveren wij gecontracteerde zorg (uitgezonderd ‘de Friesland’ en ‘Caresq’ *). Onze tarieven voor niet gecontracteerde zorg en betalingsvoorwaarden kunt elders op deze site lezen.”

*de Friesland en Caresq vergoeden de ongecontracteerde fysiotherapeutische zorg gedeeltelijk. Vraag dit vooraf na bij deze zorgverzekeraars.